zaterdag 1 maart 2014

Nieuwe munitie: inslaan op de Rotterdamse Oogstmarkt

Iedere eerste zaterdag van de maand is het Oogstmarkt op het Rotterdamse Noordplein. Mijn vaste marktdag voor het ontdekken van nieuwe en andere producten dan die je op een doordeweekse dag in de gewone winkels vindt. En alles zoveel mogelijk lokaal en regionaal. Hier vind ik altijd weer inspiratie voor nieuwe gerechten. Koken vanuit de ingrediënten in plaats van vanuit een recept en nieuwe munitie voor dit blog.




Mijn oogst van deze maand:
Kraakverse Elstar appeltjes van de Buytenhof uit Rhoon
Spruitbloemen en oranje kroten met de klei er nog aan van Bio aan huis
Hertenworst van slagerij Ooteman
Heel oude geitenkaas van Mooimekkerland (geweldige naam!)
Spruiten uit de Rhoonse polder (je kunt hier de petitie tekenen dat de boeren moeten blijven)
Gedroogd fruit en kokos: mijn maandvoorraadje voor door de 'overnight oats'
Rogge- en speltmeel van de Schiedamse molen
Olijven van de gezellige Marokkaanse marktmannen van Jermouni

Wat zal ik vanavond eens gaan koken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten